Vyskúšajte si DEMO simploSHOP
  • Úvod
  • Blog
  • Čo je headless e-commerce a prečo by ste mali venovať pozornosť?

Čo je headless e-commerce a prečo by ste mali venovať pozornosť?

Tradičné hotové systémy pre e-shopy sa na začiatku vždy javia ako rýchle, bezproblémové a sofistikované riešenia. Problém však nastáva v momente, keď sa potrebujete s e-commerce projektom dostať do zahraničia, rýchlo rastiete alebo potrebujete do systému zapracovať mnoho personalizovaných funkcií. V tomto okamihu by ste sa mali poobzerať po praktickejšom riešení - headless e-commerce. V tomto článku sa dozviete, prečo je pre vás toto riešenie ideálne.

8 minút

Aleš Bžatek Aleš Bžatek

Čo je headless e-commerce a prečo by ste mali venovať pozornosť?

 

Tradičné hotové e-shopové riešenia majú vždy vzájomne prepojený front-end a back-end. Napriek tomu, že nastavenie takého e-shopu je jednoduché a spustenie rýchle, prispôsobenie potrebám majiteľa daného e-commerce projektu je už zložitejšie. Nielen e-shopári, ale aj zákazníci na webe sa tak často stretávajú s problémami s celkovým zážitkom prechádzaním webu. Populárna alternatíva, headless e-commerce, ponúka oveľa väčšiu flexibilitu, ale jej implementácia trvá dlhšie.

Je to ako nákup vs. stavba domu

Hotové e-commerce riešenie a headless e-commerce môžeme prirovnať ku kúpe domu a stavbe nového. Tradičné hotové riešenia sú ako kúpa už postaveného domu, kde urobíte niekoľko zmien, ktoré stavba umožňuje. Headless e-commerce je ako návrh a stavba domu presne podľa vašich predstáv.

Čo je headless e-commerce?

Headless e-commerce je moderný prístup k vytváraniu e-shopov, kedy je rozhranie webu (front-end – to, čo vidí zákazník) oddelené od zákulisia (back-end – správa produktov, správa objednávok...).
Headless e-commerce sa dokonale prispôsobuje neustále rastúcim požiadavkám zákazníkov na výnimočný zážitok, najmä taký, ktorý poskytuje personalizovaný obsah.
Back-end (API) a front-end sú oddelené a každý z nich ponúka svoje vlastné aktualizácie. Jedno rozhranie API môže mať viac front-endov, vďaka čomu back-end nemusí byť aktualizovaný viackrát.
 

  • V simploSHOP® pripravujeme kompletne zdokumentované API, ktoré uľahčuje integráciu a rozšírenie e-shopu napríklad o mobilnú aplikáciu alebo chatbota. Zároveň kód webu pritom patrí vám. Na rozdiel od mnohých iných platforiem, kód vašich webových stránok vytvorených pomocou simploSHOP je plne vo vašom vlastníctve, čo zaisťuje väčšiu kontrolu a flexibilitu.

 

Vývojári sa tak môžu sústrediť na úpravy front-end bez obáv z narušenia logiky a funkčnosti celého webu.

Headless e-commerce nemá žiadne šablóny. Stránky sú vytvárané od základu.

Porovnanie tradičného riešenia a headless e-commerce

Pri výbere nového riešenia pre váš e-commerce myslite na potreby a zdroje, ktoré máte k dispozícii.

TRADIČNÉ HOTOVÉ E-COMMERCE RIEŠENIA

VÝHODY

PREČO?

Jednoduchý systémVeľké lákadlo pre malé firmy, ktoré majú nízke rozpočty a nedostatok vývojárov. Mnoho tradičných systémov ponúka možnosť vytvoriť si vlastný e-shop metódou „drag and drop“, ktorá nevyžaduje žiadne programátorské schopnosti.
Rýchlosť spusteniaPreddefinovaný dizajn (front-end) znamená, že stránka je vždy vopred pripravená. Stačí len pridať fotografie produktov, farby, značky a obsah. E-shop tak môže byť sprevádzkovaný v priebehu niekoľkých hodín.
Vhodný aj pre začiatočníkovHotové e-commerce riešenia vytvárajú motívy s využitím osvedčených postupov pre webový dizajn. Sú vytvorené tak, aby zákazníkom poskytovali dôverne známe prostredie pre online nakupovanie. Aj keď je web statický (nepersonalizovaný), poskytuje zákazníkom základy toho, čo potrebujú na nakupovanie na webe.

NEVÝHODY

PREČO?

Nákladné a obmedzené prispôsobeniePrispôsobenie tradičného e-commerce riešenia si vyžaduje časovo náročné riešenia a rozsiahle testovanie webu, aby sa zaistilo, že neboli porušené ďalšie funkcie. Ak sa rozhodnete vykonať zmeny, ktoré vaša šablóna nepodporuje, budete potrebovať vývojárov. To, čo sa na prvý pohľad zdá ako jednoduchá zmena, môže byť nakoniec pomerne nákladná záležitosť.
Slabý užívateľský zážitokPersonalizácia obsahu je pre zákazníkov stále dôležitejšia. Poskytuje zážitok, vďaka ktorému sa zákazníci cítia spokojní a viac spätí so značkou. Tradičné e-commerce riešenia sú obmedzené hotovými motívmi, ktoré nemožno personalizovať.
Nízka responzivitaStránky sa na rôznych zariadeniach nemusia vždy zobrazovať správne. Zákazníci sa môžu stretnúť s deformovaným zobrazením stránky alebo chýbajúcimi tlačidlami v závislosti od ich zariadenia. Mnohí z nich nemajú na také problémy trpezlivosť a často web opustia.
Problematická integrácia s inými systémamiAk potrebujete prepojiť hotový systém s inými systémami, narazíte na problém. V závislosti na technológii môže tento typ riešenia vyžadovať, aby autor navrhol a naprogramoval riešenie pre prepojenie systémov.

HEADLESS E-COMMERCE

VÝHODY

PREČO?

Flexibilita a integráciaVďaka jednoduchej integrácii môžete bez problémov pracovať s novými technológiami. Môžete ľahko meniť dizajn a funkčnosť svojho e-shopu bez toho, aby ste museli meniť celý systém.
Neobmedzené prispôsobenie a modularitaVzhľadom na to, že webové stránky vyvíjate od základu, vytvárate dizajn, funkcie a ďalšie doplnky podľa vlastných predstáv.
Zážitok z nakupovaniaHeadless e-commerce pomáha zachovať tone of voice vašej značky. Môžete ponúkať personalizované produkty na základe histórie nákupov, prispôsobiť stránku na základe geografickej polohy návštevníka alebo uľahčiť zákazníkom prechod medzi nakupovaním na počítači a mobilným zariadením.
Jednoduchosť zmienAkonáhle vytvoríte rámec stránky, môžete obsah spravovať pomocou CMS. Systém CMS umožňuje aktualizáciu dizajnu alebo funkčnosti webu vďaka jednoduchému rozhraniu, ktoré vo väčšine prípadov nevyžaduje žiadne programovanie.
Podpora viacerých mien a viac jazykovAk expandujete v Európe, častým problémom tradičných hotových riešení je nemožnosť prepojiť jazykové mutácie alebo cudzie meny. Headless e-commerce možno navrhnúť tak, aby začlenenie nových jazykových mutácií nebolo v budúcnosti problémom.
ResponzivitaBez ohľadu na to, či zákazníci používajú notebook alebo chytrý telefón, je možné headless e-commerce ľahko prispôsobiť všetkým zariadeniam.
Výkon, rýchlosť a škálovateľnosťOddelením back-end a front-end optimalizujete každú časť zvlášť. Získate rýchlejšie načítanie stránok a vyšší výkon (vďaka použitiu rôznych serverov pre každú časť).

NEVÝHODY

PREČO?

Počiatočné zvýšenie nákladovHeadless e-commerce je potrebné vybudovať od základu. To si vyžaduje čas a skúsenosti, čo spočiatku predstavuje nákladnejšiu investíciu.
Dlhší vývojVzhľadom na to, že vývoj headless e-commerce riešenie trvá dlhšie, nie je možné ho spustiť v priebehu niekoľkých hodín ako v prípade hotového tradičného systému. Systém musí prejsť plánovaním dizajnu a funkčnosti, vývojom, testovaním a následným spustením.
Potreba vlastného vývojáraVývoj headless e-commerce by mal zaisťovať tím vývojárov. Po vytvorení infraštruktúry je možné e-shop aktualizovať a spravovať pomocou CMS bez zásahu programátorov.

V simploSHOP® pripravujeme e-commerce riešenie na mieru. Ponúkame širokú škálu možností napojenia na externé systémy, e-shopová platforma je navrhnutá tak, aby bola škálovateľná, a jednotlivé procesy maximálne automatizujeme.

5 celosvetovo úspešných headless e-shopov

Dokonca aj niektoré z najznámejších svetových značiek používajú vlastné e-commerce riešenia.

Tesla

Tesla optimalizovala nákupný zážitok pre svojich zákazníkov pomocou headless e-commerce systému, ktorý im umožňuje vybrať si materiály alebo farby a prispôsobiť si tak svoje vozidlo.
Flexibilné funkcie využívajúce rozhranie API umožnili spoločnosti Tesla poskytovať rýchlejšie a lepšie služby zákazníkom, dokonca aj nadštandardné možnosti doručenia.

Nike

Jedna z najznámejších odevných značiek na svete, spoločnosť Nike, chcela, aby bol prístup k e-commerce viac prispôsobený a zameraný na mobilné zariadenia. Prístup zameraný na mobilné zariadenia znamená zameranie sa na interaktívny užívateľský zážitok a optimalizáciu vizuálov a CTA pre menšie obrazovky.
Tento prístup sa ukázal ako úspešný – prispôsobenie a optimalizácia prístupu k e-commerce prostredníctvom rozhrania headless API urobila zo spoločnosti Nike lídra na trhu a pomohla jej získať väčší podiel v porovnaní s konkurenciou.

Target

Potom, čo spoločnosť Target zistila, že veľká časť jej zákazníkov má tendenciu nakupovať na jednom zariadení, ale nákup dokončiť na inom, vedela, že potrebuje webové stránky s lepším omnichannel zážitkom.
Spoločnosť Target prešla na headless e-commerce riešenie, ktoré zlepšilo výkon naprieč zariadeniami a vytvorilo komplexnejší zážitok pre jej zákazníkov.

Coca Cola

Spoločnosť Coca-Cola využíva plne integrovaný headless e-commerce, aby poskytla bezproblémové viacnásobné skúsenosti po celom svete. Tento prístup umožňuje spoločnosti Coca-Cola rásť prostredníctvom vlastných trhovísk a personalizovať skúsenosti, rovnako ako spolupracovať a integrovať sa s dodávateľmi a riešeniami tretích strán.

Sephora

Medzinárodný kozmetický reťazec využíva headless e-commerce, aby svojim zákazníkom ponúkol personalizované zážitky na rôznych platformách av rôznych krajinách.

Kedy premýšľať o headless e-commerce?

Keď sa na nás klient obráti s otázkou, či je vhodným kandidátom na upgrade headless, obvykle sa ho spýtame:

  • Má váš e-shop obrat aspoň 1 milión eur ročne?
  • Rastie váš e-shop medziročne?
  • Máte experimentálne funkcie, ktoré by ste radi implementovali?
  • Nemáte problém prejsť na nové technológie?

Chcete získať viac informácií o headless riešení?

Kontaktujte nás
Zdieľajte článok

Články do e-mailu

Odborné články o ecommerce. Žiadná reklama.