Elasticsearch v headless obchodoch: Rýchle vyhľadávanie pre vašich zákazníkov
Funkcia vyhľadávania na e-shopoch je často podceňovaným bodom v celkovom užívateľskom zážitku. Či už sa potenciálni zákazníci snažia nájsť článok na blogu na konkrétnu tému alebo prechádza e-shopom a hľadajú produkty, môže byť prítomnosť vyhľadávača na webe prínosná. Zoznámte sa s vyhľadávačom Elasticsearch a zistite, prečo by ste ho mali implementovať aj na svoje stránky.
10 minút
Boris Štrbák
Väčšina používateľov je už roky zvyknutá používať vyhľadávacie weby; typickým príkladom je Google, ktorý denne spracuje približne 5,8 miliardy vyhľadávaní. Užívatelia očakávajú, že stránky, ktoré navštívia, ponúknu odpoveď na ich vyhľadávací dotaz.
Tiež veľké e-commerce projekty zahŕňajú túto vyhľadávaciu funkciu na svojich weboch - prostredníctvom Elasticsearch.
Málokto však vie, že Elasticsearch je viac ako vyhľadávač.
Čo je liek Elasticsearch?
Elasticsearch je analytický a vyhľadávací engine, ktorý poskytuje funkcie vyhľadávania pre webové aplikácie, vrátane blogov alebo e-shopov. Je distribuovaný, open-source, postavený na Apache Lucene a napísaný v jazyku Java.
Elasticsearch je tiež jednou zo súčastí open-source sady nástrojov známej ako ELK Stack. Ďalšími súčasťami tejto sady sú Logstash a Kibana a spoločne poskytujú funkcie pre spracovanie, ukladanie, obohacovanie, vizualizáciu a analýzu dát.
Funkcia Elasticsearch
Elasticsearch sa používa na dopytovanie a analýzu dát rôznych typov, štruktúrovaných aj neštruktúrovaných.
Na rozdiel od iných vyhľadávacích nástrojov, ktoré sa spoliehajú na textové vyhľadávanie, poskytuje Elasticsearch rýchle odpovede na vyhľadávanie pomocou rovnakej technológie ako Google, nazývanej inverzné indexovanie, a ďalších špičkových algoritmov.
Elasticsearch poskytuje vysoký výkon, distribuovanú architektúru, škálovateľnosť a rýchlosť.
Analyzuje miliardy dátových bodov v priebehu niekoľkých sekúnd a poskytuje agregácie na skúmanie trendov a vzorcov v dátach.
Ako funguje Elasticsearch?
JSON dokumenty
V Elasticsearch sú dáta uložené ako JSON dokumenty a rozdelené do polí podobne ako riadky a stĺpce v databáze. Príkladom dokumentov môžu byť články na blogu alebo záznam o pracovnej pozícii popisujúcej pracovné pozície.
Databáza = index
Index je podobný databáze a predstavuje zbierku dokumentov s podobnými vlastnosťami alebo charakteristikami. Elasticsearch tento dokument uloží a pridá k nemu odkaz, vďaka ktorému je možné v indexe vyhľadávať.
Dáta v indexe nie sú uložené priamo ako reťazce. Namiesto toho sú dokumenty rozdelené na jednotlivé hľadané slová a tieto slová sú mapované na dokumenty.
- Príklad z praxe: Pokiaľ chcete v encyklopédii nájsť všetky prípady, kde je spomenuté slovo "človek", máte dve možnosti. Prehľadať celú knihu alebo sa pozrieť do zoznamu na konci knihy, ktorý katalogizuje všetky slová spomenuté v encyklopédii. Dáta v Elasticsearch sú uložené podobne ako index encyklopédie, čo umožňuje Elasticsearch rýchlo nájsť najlepšie zhody aj pri prehľadávaní veľkých súborov dát.
Výhody Elasticsearch
Optimalizácia užívateľského zážitku (UX)
Elasticsearch uľahčuje prehľadávanie veľkých objemov dát. Tieto dáta je možné nielen prehľadávať, ale Elasticsearch ich tiež organizuje a filtruje, aby im dodal kontext.
Poskytuje štruktúru, ktorá spája rôznorodé zdroje dát do jedného pohľadu. Pri vyhľadávaní na e-commerce webových stránkach môže Elasticsearch posunúť produkty s najväčšou popularitou alebo päťhviezdičkovým hodnotením na začiatok výsledkov vyhľadávania.
Zvyšuje angažovanosť návštevníkov
Udržiavanie návštevníkov v angažovanosti môže v niektorých prípadoch znamenať rozdiel medzi tým, či sa stanú iba návštevníkmi, alebo platiacimi zákazníkmi.
Elasticsearch pomáha návštevníkom nájsť veci, ktoré hľadajú, rýchlejšie ako pri obyčajnom prehliadaní.
Vstavané funkcie mu tiež umožňujú opravovať preklepy, korigovať pravopisné chyby a dokonca automaticky dopĺňať vyhľadávanie, ktoré zákazníci hľadajú.
Správy o výsledkoch vyhľadávania
Výsledky vyhľadávania alebo zostavy v Elasticsearch sú vylepšené možnosťou zaviesť rôzne metódy triedenia a váhy. Umožňuje tiež pokročilé dopytovanie, ktoré používateľom umožňuje získať kombináciu dotazov a vrátiť presnejšie výsledky vyhľadávania.
Funkcie pokročilého vyhľadávania, najmä na vyťažených e-commerce weboch alebo v podobných aplikáciách, ktoré hojne využívajú aspektové vyhľadávanie, sú na strane servera náročné na zdroje. Stredne vyťažený web môže zamestnať server poskytovaním informácií o vyhľadávaní späť používateľom.
Elasticsearch má vstavanú podporu škálovania na viac serverov, a to buď za účelom rozšírenia kapacity, alebo zaistenia potrebnej ochrany pri zlyhaní. Toho dosahuje pomocou takzvaných "shardov", ktoré rozdeľujú dáta a zaisťujú ich integritu (jednoznačné zdroje pravdy).
Škálovateľnosť
Elasticsearch je distribuovaný systém, čo znamená, že rastie spolu s vašim e-commerce projektom. Pokiaľ máte rozsiahly katalóg produktov alebo veľa zákazníkov, Elasticsearch ľahko zvládne zvýšenú záťaž.
Výhody Elasticsearch pre e-commerce
V dnešnom rýchlom svete e-commerce je rýchle vyhľadávanie kľúčovým faktorom obchodného úspechu. Zákazníci očakávajú okamžité výsledky a efektívne vyhľadávanie, ktoré im pomôže nájsť to, čo hľadajú, v čo najkratšom čase.
Menej opustených košíkov
Ak zákazníci rýchlo nájdu, čo hľadajú, je menej pravdepodobné, že opustí nákupný košík bez toho, aby dokončili nákup.
Pokiaľ zákazníci ľahko nájdu, čo hľadajú, je pravdepodobnejšie, že budú pokračovať v prezeraní a objavovaní ďalších produktov.
Optimalizácia katalógu produktov
Elasticsearch umožňuje jednoducho pridávať funkcie, ktoré optimalizujú katalógy produktov. Pri vytváraní filtrov, fazet a agregácií v katalógu produktov sa zvyšuje jednoduchosť, aby používatelia mohli zúžiť širšie kategórie a nájsť to, čo hľadali.
Rýchla odozva
Vyhľadávače musia prejsť veľa informácií, aby našli to, čo zákazník hľadá. Táto zložitosť sa zvyšuje, ak existujú produkty s rôznymi funkciami alebo doplnkami. Vďaka Elasticsearch môžete dosiahnuť rýchlejšiu odozvu na otázky týkajúce sa produktov a komplexných otázok na ich vlastnosti.
Viacjazyčné vyhľadávanie
Ak váš e-commerce podporuje viacero jazykov, Elasticsearch zvládne vyhľadávanie v rôznych jazykoch.
Aktualizácia v reálnom čase
Dokumenty v Elasticsearch sú ukladané takmer v reálnom čase. Ak je záznam o produkte pridaný alebo odstránený, napríklad pri aktualizácii systému, alebo ak bola odstránená posledná skladová položka, zmeny sa automaticky detegujú a premietnu do výsledkov vyhľadávania.
Výhoda oproti konkurencii
V konkurenčnom e-commerce prostredí môže rýchle vyhľadávanie poskytnúť firme výhodu pred konkurenciou, ktorá také účinné vyhľadávacie nástroje nemá.
Zvýšenie konverzií
Namiesto toho, aby zákazníci museli preklikávať alebo prechádzať rozsiahly katalóg, aby našli jeden produkt alebo blízke produkty, môže Elasticsearch zobraziť položky, ktoré návštevník hľadá, na niekoľko kliknutí.
Zlepší sa užívateľský zážitok as ním aj možnosť vyššieho konverzného pomeru.
Responzivita
Rýchle vyhľadávanie je kľúčové pre mobilných užívateľov, ktorí často nakupujú na cestách a nemajú čas na dlhé hľadanie.
Elasticsearch a content marketing
Rýchle vyhľadávanie
Vďaka Elasticsearch je vyhľadávanie v rozsiahlom obsahu webových stránok rýchle a poskytuje presné informácie s minimálnym úsilím, takže návštevníci môžu rýchlo vykonávať svoje akcie.
Opravy chýb
Ako často sa vám stáva, že zadáte zlý vyhľadávací dotaz, ale vyhľadávač napriek tomu vie, čo chcete nájsť? Elasticsearch umožňuje návštevníkom webu robiť pravopisné chyby a vždy nájde informácie, ktoré hľadali.
Aj vďaka tomu môžete navrhovať alternatívne vyhľadávanie na základe predchádzajúcich vyhľadávaní. Zobrazia sa navrhované výrazy a kategórie, ktoré zodpovedajú zámeru návštevníka webu pri vyhľadávaní.
Analýza v reálnom čase
Elasticsearch umožňuje vytvárať analýzy v reálnom čase, ktoré poskytujú jedinečné informácie o zákazníkoch.
Získajte náskok pred konkurenciou, držte krok s trendmi a čo najskôr implementujte Elasticsearch vo svojom e-commerce projektu.
Spojte sa s nami a preberieme možnosti, ktoré máte k dispozícii.
Predchádzajúci článok
B2B v headless e-commerce: Kľúč k efektívnemu obchodu medzi firmamiNasledujúci článok
Automatizácia procesov v headless e-commerce